Thursday, February 16, 2012

ular berkaki empat dan ikan keli gergasi???

Hari ni aku nak share dngan korang posting yang aku terbaca kat FB. Tentang ular berkaki empat yang dikatakan dijumpai diMalaysia dan ikan keli gergasi ditangkap di India....mula2 tngok tajuk tu aku apa lg,xcited la nk baca,ye la bkn selalu dapat dengar cerita2 mistik dan pelik camni..siap ngan gambar plak tu..lalu dngan pantas dan penuh ketaksubannya aku pun klik la kat link tersebut...lalu keluar la gambar ni....





Kah3....terguling aku gelak..korang kenal x menatang ape ni??????
bukan pe, punya la bersemanga dye cite kat blog dye pasal menatang ni konon2nye ulo berkaki empat,spesis baru y dijumpai diMalaysia..hahaa...lagi aku nk tergelakk..agak2 korang apekah binatang ni???adakah benar ulo berkaki empat seperti yang beliau katakan???keh3...ni la anak mengkarung kalau korang nak tau...aku sangat yakin dan pasti ni anak menkarung sebab mase kecik2 dulu aku selalu jumpe benda ni..siap lari lintang pukang lagi sbb ingatkan ulo(maklum la dari dulu sampai sekarang aku mmg fobia ngan ulo).kecik2 mmg la dye panjang camni,cam ulo,tp bila dah besar dah x ghope camni dah, jadi camni haaaa.....



ape pendapat korang????

okess..settle lawak pertama..skarang kita masuk lawak kedua....
yang ni mmg betul2 lawak antarabangsa abad ini..tajuk lawak ni ikan keli gergasi ditangkap di india..masih lagi blog yang sama dan ditulis oleh orang yang sama..ntah la..korang tngok la sendiri ikan keli nih..pastu korang nilai la sendiri ye ke ikan keli nih...





ye ke ikan keli???1st time aku tau ikan keli ada kat laut..kalau ikan duri ke ikan semilang ke leh la diterima gak...jom tngok ghope sebenar menatang ni...




ok untuk pembetulan ni bukan ikan keli..ni namanya Yu Paus(whale shark) atau nama saintifiknye Rhincodon typus spesis yu terbesar didunia..da la..dah x larat aku nk gelak..aku x nak gelak bnyak2 t abis kluar sume ilmu aku..hehehe..kalau korang nak tau link blog tu korang cari la sendirik..aku x nak aibkan penulis blog ni..hahaha..papepun aku gelak gak..lawak..
aku sebenarnye x paham la..seboleh2nye kalau nak buat entry tu biar la benda yang betul, sekurang2 boleh gak share pengetahuan ngan orang lain,tapi kalau ape yg korang share tu salah,maka terpesong la orang2 yang baca blog korang tu..dah la blog korang femes,x macam blog aku(ayat jeles)hahaha..papepun jgan terpesong akidah sudah..terima kasih la kat blog tu sebab dah berjaya mengeletek hulu ati aku hari ni.....tahniah sekali lg....renung2kan dan selamat beramal....


JUMPA LAGI..CAU CIN CAU....

1 comment:

  1. Saya punya ular kaki 4 buntut nya bercabang kalo ada yg mau

    ReplyDelete