Thursday, February 9, 2012

jenguk2.....intai2....

assalamualaikum..

lama bebeno dah rasenye aku x jengok roti kulat ni..kalau roti betul ni memang dah berkulat2 x nampak rupa dah..
nasib ko la roti kulat dapat blogger cam aku yang malas nak update ko..tp biasa la kan,dah memang sifat manuasia,
hangat2 $#!+ ayam...tp tu la,sedar x sedar dah sebulan lebih kita mengharungi tahun baru 2012,masih belom terlambat kot untuk aku mngucapkan HAPPY NEW YEAR kat ROTI KULAT.hehehe...

dalam masa sebulan ni x banyak sngat benda yang berlaku dalam idup aku..perjalanan semua macam dulu je..smooth and steady walaupun kadang2 tersangkut gak tengah2 jalan.. cume tahun 2012 ni makin ramai je kawan2 aku yg sudah menamatkan zaman bujang dengan pilihan hati masing2..apepun aku ucapkan tahniah buat korang semua,sebagai sahabat aku sentiasa mendoakan kebahagiaan korang dunia dan akhirat.(tp hutang tetap kena bayar)..hahaha...

aku???bila nak kawenn????
beratnye soalan...

jawapanye tunggu la...seru dah ada,awek dah ada,niat dah ada,planning dah ada,restu dah ada cume.....................$$$$$$$ je yg x de..korang nak support ke???boleh gak..hahaha..
arrghhhhh...stresss..

bila stress2 ni aku mmg x boleh..rasa nak masak je..stress je mmg aku masak..bila aku masak je mmg aku tengah stress la tu..hehehe..betul la orang kata,ubat stress yang paling mujarab adalah kita buat apa yang kita suke..pedulikan semua benda lain..benda yg aku suke masak la..rasa tenang disitu..x caya cuba la...ada la 3-4 jenis masakan yang aku dah buat..tp x sempat nak update kat sini..so ari ni aku update "kan" secara pukal je la..macam tema MYdin tu, WHOLESALE...hahaha..
ni la antara masakan yg sempat aku buat dalam masa sebulan ni..x la grand sangat tp cukup la sekadar mengasah bakat yang x seberapa nih...

Ayam tairu berempah untuk hidangan tengahari

Fusili dengan sos cendawan putih dan broccoli

pasta dengan sos cendawan shitake

empat ketul Onigiri bersama filling tuna dan carrot

asam pedas ikan patin (jgn terkejut dengan sirip yang besar tu..lupa nak potong)

dada ayam kukus bersama capsicum dan pasli

grilled salmon

hot dog dengan sos mustard..


tu la antara hidangan2 yang aku sempat buat..ada lagi sebenarnya,lain kali aku masukkan...ok la semua..dah tengahari ni..perut pun dah bergendang gendut nih..hehehe..jumpa lagi di hari dan waktu yang x sama....cau cin cau......

0 comments:

Post a Comment