Wednesday, December 14, 2011

memasak???

ok geng..aku nak cerita sikit pasal lelaki yg suka masak...pelik ke kalau lelaki suka masak??bagi aku x..dah jadi biasa dah..kalau korang pegi la lepak mana2 kedai makan, cube korang ambik sikit masa jenguk2 kat dapur,sape yg dok masak?? LELAKI kan???kalu kt hotel2 besar dan restoran mewah plak..sape chef die?? alaa...LELAKI lagi..hehehe..jangan marah gugurl diluar sana...nama pun dunia dah terbalik..tapi papepun masakan pompuan tetap terbaik..x caya??????

Buktinya masakan ibu tetap no.1..jadi, masakan pompuan la yg terbaikk..hehehe..chef2 lelaki jgan marah noo..

chef kegemaran atau chef idola aku korang nak tau sape???jeng3x.....bukan chef one,bukan chef two, bukan chef three....

yang pertama:


mestilah lah my mum..love u mum..dari aku kecik lg die masak untuk aku sampai la aku jd sasa cam skarang(sasa ke?)..hahaha tp sekarang die da x boleh masak macam dulu lg.. :(

yang kedua:

tentulah chef Norman Musa..aku respect gila kat dia..muda2 lg dah terkenal di negara orang iaitu kat UK(bukan ulu Klang tp United Kingdom)..aku tau ramai orang kita yg x kenal dngan chef Norman Musa..sikit la pasal chef ni kalu korang nak tau,,,
nama :Norman bin Musa
asal : butterworth Pulau Pinang
Lahir : 20 nov 1974.(mude lg)
Menetap : Manchester, UK..die ade restoran kat sane nama NING yang memperkenalkan masakan malaysia dan thai kat sana..



cerita bab masak ni, sebenarnya aku pun bukannye reti memasak,saje je buat2 cam terrer..tp aku mmg suke masak walaupun kadang2 masakan aku blhla dikatakan hampeh..ingat lg benda pertama yang aku masak dulu..


puding kastard dngan sirap..

ni la hasilnya kalau orang bujang yang buat..tp apepun habis jugak dibelasah oleh housemate mase tu sharif, nuar, alias dan epul...kredit untuk diri sendirik..Tapi lepas tu aku cuba lagi..ni cubaan kedua, boleh dikatakan menarik sikit la...meriah je nampak..



haaaa...jadilah puding pelangi yang pertama.(nampak cam pelangi x??asalkan colorfull tu ye la kot)hhaha..
papepun kredit tuk aku lg..korang ingat senang ke??haha..mmg senang pun,tp bagi aku yg buta masak ni je yg susah..

ok lah geng..aku da kena choww dulu.dah panjang dah 1st entry aku tuk kali nih..bubye ..jumpa lg dihari dan waktu yg sama..cau cin cau...

0 comments:

Post a Comment